Ile wlać oleju do skrzyni biegów Opel/Fiat M32?

Jakie informacje o ilości oleju w skrzyni M32 krążą w eterze?

- Dokumentacja serwisowa od 2017 zaleca 1,9 litra, a do starszych skrzyń 2,4 litra.

W tej kwestii, informacje są od czasu do czasu korygowane.

W nowszych skrzyniach - III. generacji, rekomendowane jest 1,9 litra oleju. Mniejsza ilość oleju może mieć uzasadnienie w zmienionej konstrukcji tylnej obudowy tej skrzyni. W nowszej wersji zwiększono średnicę łożyska za 6. biegiem, a także dołożono kanały olejowe, które mają poprawić smarowalność łożysk znajdujących się w tylnej obudowie. Czy jest to właściwa ilość? Pewnie czas i statystyki awaryjności pokażą.

Wnętrze tylnej obudowy starszej wersji skrzyni biegów M32

Skrzynia biegów M32 stara obudowa

Wnętrze tylnej obudowy nowszej wersji skrzyni biegów M32

skrzynia biegów m32 nowsza onudowa

Do pozostałych skrzyń M32 teoretycznie jest zalecane 2,4 litra, ale ta ilość może ulec zmianie. Jeśli chcesz kierować się wskazaniami serwisowymi, skorzystaj z bieżących informacji zasięgniętych w ASO. 

Należy zauważyć, że jeśli w "starszych" skrzyniach M32 dokumentacja zacznie rekomendować mniejszą ilość oleju, może to znacząco wpłynąć na awaryjność tych skrzyń.

- Specjaliści na forach zalecają nawet do 2,9 litra

Ilość oleju - 2,9 litra do skrzyni M32 najczęściej tłumaczy się tym, że przy większej ilości oleju, lepiej smarowana jest newralgiczna okolica 6. biegu. Argument jest błędny bo 6. bieg jest położony najniżej w skrzyni biegów i zawsze jest zanużony w oleju.

- My (BCS) zalecamy 2,4 litra

Oczywiście nie chcemy się tu stawiać przed informacjami serwisowymi. Przekazujemy tylko informacje, które są wynikiem naszych wieloletnich doświadczeń ze skrzyniami M32. 2,4 litra (przy wymianie 2,2 litra), to według nas optymalna ilość środka smarnego w tej skrzyni. Stosowano go przez kilka lat i ilość ta nie była przyczyną awarii w tych skrzyniach. Nasze statystyki ewidentnie pokazują, iż zastosowanie mniejszej ilości oleju powoduje większą awaryjność tych skrzyń. 

Przy wyborze ilości oleju do skrzyni M32, decyzja będzie należała do Ciebie

A ku przestrodze - tak ulega awarii tylna obudowa skrzyni biegów M32 najczęściej gdy pracuje na niewłaściwym oleju lub na zbyt małej jego ilości. Niestety w przypadku uszkodzenia siedziska/oprawy łożyska, obudowa podlega wyłącznie kosztownej wymianie na sprawną.

Uszkodzona tylna obudowa skrzyni M32

dziura w tylnej obudowie skrzyni biegów m32

Na koniec ciekawostka: w nowszych wersjach skrzyń biegów M32 nie stosuje się korka rewizyjnego, którym można sprawdzić poziom oleju. Natomiast w starszych wersjach korek rewizyjny i tak był bezużyteczny, ponieważ wskazywał mniejszą ilość oleju niż była zalecana. Zerknij w naszych poradnikach gdzie są umieszczone korki olejowe w skrzyniach biegów M32.

brak korka rewizyjnego w skrzyni m32


Jeśli potrzebujesz informacji jaki olej wlać do skrzyni M32 kliknij w przycisk poniżej

OLEJ DO SKRZYŃ M32

Ile wlać oleju do skrzyni biegów OPEL M32?

Jakie informacje o ilości oleju w skrzyni M32 krążą w eterze?

- Dokumentacja serwisowa od 2017 zaleca 1,9 litra, a do starszych skrzyń 2,4 litra.

W tej kwestii, informacje są od czasu do czasu korygowane.

W nowszych skrzyniach - III. generacji, rekomendowane jest 1,9 litra oleju. Mniejsza ilość oleju może mieć uzasadnienie w zmienionej konstrukcji tylnej obudowy tej skrzyni. W nowszej wersji zwiększono średnicę łożyska za 6. biegiem, a także dołożono kanały olejowe, które mają poprawić smarowalność łożysk znajdujących się w tylnej obudowie. Czy jest to właściwa ilość? Pewnie czas i statystyki awaryjności pokażą.

Wnętrze tylnej obudowy starszej wersji skrzyni biegów M32

Skrzynia biegów M32 stara obudowa

Wnętrze tylnej obudowy nowszej wersji skrzyni biegów M32

skrzynia biegów m32 nowsza onudowa

Do pozostałych skrzyń M32 teoretycznie jest zalecane 2,4 litra, ale ta ilość może ulec zmianie. Jeśli chcesz kierować się wskazaniami serwisowymi skorzystaj z bieżących informacji zasięgniętych w ASO. 

Należy zauważyć, że jeśli w “starszych” skrzyniach M32 dokumentacja zacznie rekomendować mniejszą ilość oleju, może to znacząco wpłynąć na awaryjność tych skrzyń.

- Specjaliści na forach zalecają nawet do 2,9 litra

Ilość oleju - 2,9 litra do skrzyni M32 najczęściej tłumaczy się tym, że przy większej ilości oleju, lepiej smarowana jest newralgiczna okolica 6. biegu . Argument jest błędny bo 6. bieg jest położony najniżej w skrzyni biegów i zawsze jest zanużony w oleju.

- My (BCS) zalecamy 2,4 litra

Oczywiście nie chcemy się tu stawiać przed informacjami serwisowymi. Przekazujemy tylko informacje, które są wynikiem naszych wieloletnich doświadczeń ze skrzyniami M32. 2,4 litra (przy wymianie 2,2 litra), to według nas optymalna ilość środka smarnego w tej skrzyni. Stosowano go przez kilka lat i ilość ta nie była przyczyną awarii w tych skrzyniach.Nasze statystyki ewidentnie pokazują, iż zastosowanie mniejszej ilości oleju powoduje większą awaryjność tych skrzyń. 

Przy wyborze ilości oleju do skrzyni M32, decyzja będzie należała do Ciebie.

A ku przestrodze - tak ulega awarii tylna obudowa skrzyni biegów M32 najczęściej gdy pracuje na niewłaściwym oleju lub na zbyt małej jego ilości. Niestety w przypadku uszkodzenia siedziska/oprawy łożyska, obudowa podlega wyłacznie kosztownej wymianie na sprawną.

Uszkodzona tylna obudowa skrzyni M32

dziura w tylnej obudowie skrzyni biegów m32

Na koniec ciekawostka: w nowszych wersjach skrzyń biegów M32 nie stosuje się korka rewizyjnego, którym można sprawdzić poziom oleju. Natomiast w starszych wersjach korek rewizyjny i tak był bezużyteczny, ponieważ wskazywał mniejszą ilość oleju niż była zalecana. Zerknij w naszych poradnikach gdzie są umieszczone korki olejowe w skrzyniach biegów M32.

brak korka rewizyjnego w skrzyni m32


Jeśli potrzebujesz informacji jaki olej wlać do skrzyni M32, kliknij w przycisk poniżej

OLEJ DO SKRZYŃ M32

Komentarze, pytania i oceny

Panie Sławku dziękuje za merytoryczna uwagę.
Jak najbardziej naciągi wstępne łożysk maja kluczowy wpływ na żywotność tych skrzyń biegów.
Nasze doświadczenie pokazało jednak, że olej też jest ważnym czynnikiem w eksploatacji tych przekładni. Gdyby tak nie było, Opel nie zmieniałby oleju w 2012 roku. Statystyki pokazały, że wpłynęło to na spadek awaryjności tych skrzyń.
Ponieważ mam tę skrzynię wiem że olej w niej jest bardzo ważny. Może trafiłem na dobry egzemplarz, albo zmiana oleju co 50 tysi robi cuda. Moja Insignia od wielu lat śmiga wcześniej na oplowskim oleju tym droższym a teraz na Fuchsie i jest ok.
A czy firma BCS nie uważa ,że większy wpływ na "zacieranie" się łożyska 6 biegu ma złe wydystansowanie wałka ( luzu współpracujących ze sobą na wałku łożysk stożkowych ) -za ciasno ? :) :) :).Myślę że taka wiadomość była by bardziej w porzadku w stosunku do klienta, no chyba ,ze artykuł sponsorowany :).!
Ps. naprawiam te skrzynie od 20 lat i dla mnie olej to najmniejszy problem !!!
NOWA OCENA I KOMENTARZ