W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies/Polityce Prywatności

logo

skrzynie biegów vw - poradniki
 
 

Manualne skrzynie biegów Volkswagen (VW) - informacje ogólne.

Decydując się na zakup skrzyni biegów do samochodu Volkswagen, powinieneś wiedzieć kilka rzeczy, które pozwolą Ci kupić właściwą skrzynię biegów do swojego auta. Ponieważ zależy nam, abyś nabył odpowiednią skrzynię biegów, w tym dziale zdradzimy Ci sporo informacji, które sprawią, że będziesz zadowolony z zakupu.

W różnych modelach Volkswagena montowane są skrzynie biegów, które posiadają taki sam wygląd zewnętrzny, ale różnią się znacznie przełożeniami. Przełożenia decydują z jaką prędkością będzie poruszać się Twoje auto na poszczególnych biegach. Poniższe informacje dotyczą wiekszości modeli Volkswagena (VW) - Lupo, Polo, Golf, Bora, Jetta, Passat, Transpotrer T4, Transporter T5. Wiele skrzyń jest wymiennych między modelami, różnią się jedynie symbolami (kodami).

uwaga

Wielu sprzedawców oferuje skrzynie biegów nie zwracając uwagi na przełożenia, co może wiązać się z pogorszeniem osiągów Twojego auta, a także zwiększonym spalaniem i co najgorsze uszkodzeniem silnika i skrzyni biegów !!!

Przełożenie najlepiej dobrać po 3 literowym symbolu (kodzie) skrzyni biegów, który jest zawarty w jej numerze. Najprościej jest kupić skrzynię biegów o tym samym symbolu (kodzie) lub zamiennik, który posiada dokładnie te same przełożenia co oryginał.

symbol skrzyni biegóww nw



1 - Symbol skrzyni biegów

2 - Numer seryjny skrzyni - indywidualny dla każdej skrzyni biegów


Przy zakupie skrzyni biegów Volkswagen najbardziej istotny jest symbol skrzyni biegów. Określa on zarówno przełożenie jak i typ / konstrukcję skrzyni. Ze względu na ogromną ilość symboli skrzyń produkowanych przez Volkswagena, zdecydowaliśmy się w tym poradniku na podział skrzyń biegów Volkswagen według konstrukcji czyli typu.

Szukając skrzyni biegów do swojego auta musisz zwrócić szczególną uwagę na jej konstrukcję. Budowa skrzyni biegów VW, którą kupujesz jest niezwykle ważna, a w jej rozróżnieniu pomoże Ci znajomość typów skrzyń biegów VW.

Kod / symbol skrzyni biegów Volkswagen jest najistotniejszą informacją przy zakupie skrzyni biegów. Określa on rodzaj przełożeń skrzyni biegów. Ze wzgledu na specyfikę oznaczania skrzyń przez Volkswagena dany symbol określa konkretną skrzynię biegów - typ (konstrukcję) i przełożenia.

Symbol naniesiony numeratorem

Symbol skrzyni biegów VW

Symbol wypalony elektroiskrowo

Symbol skrzyni biegow VW wypalony elektroiskrowo

Symbol (kod) skrzyni biegów często jest mylony z innymi numerami naniesionymi na obudowie skrzyni biegów w postaci odlewu (jest wypukły). Najczęściej są to numery identyfikujące dany element skrzyni biegów (np. część obudowy). Numery te nie mają nic wspólnego z symbolem (kodem) skrzyni.

Poniżej przykłady znaków, które NIE są symbolem (kodem) skrzyni biegów.

Skrzynia biegów VW przykładowy numer obudowy

Skrzynie biegów Volkswagen nadlew na obudowie

Na podstronach poszczególnych typów wskażemy gdzie znajdują się symbole skrzyni biegów jak i typ konstrukcji skrzyni biegów.

Typ skrzyni biegów określa rodzaj konstrukcji danej przekładni. Typ skrzyni nie mówi o przełożeniach skrzyni biegów. O tej własności mówi kod skrzyni biegów.

Typ skrzyni biegów określony jest trzema znakami w formie wypukłego nadlewu na obudowie skrzyni biegów. Na zdjeciach poniżej pokazano przykładowe miejsca umieszczenia typu skrzyni. Typ skrzyni jest częścią numeru części (obudowy) i stanowi pierwsze trzy znaki.

Miejsce oznaczenia typu skrzyni VW

Miejsce oznaczenia typu skrzyni Volkswagen

Nalepka taka znajduje się zazwyczaj w dwóch miejscach:
- w bagażniku Twojego auta (biała naklejka w okolicach koła zapasowego pod dywanikiem/tapicerką)
- w książce serwisowej Twojego auta.

Poniżej przykłady trzech nalepek identyfikacyjnych ze wskazanymi miejscami z symbolem (kodem) skrzyni biegów.

Nalepka identyfikacyjna VW przykład 1 Nalepka identyfikacyjna VW przykład 2
 
Nalepka identyfikacyjna VW przykład 3


Do skrzyń koncernu VAG dedykowanych jest kilka olejów przekładniowych. Oleje te są starannie dobrane parametrami do określonych skrzyń biegów.  Dla prawidłowej pracy skrzyni należy zastosować olej zalecany przez producenta skrzyni, albo dobry zamiennik.

Poniżej przedstawiliśmy wszystkie serwisowe oleje przekładniowe, które są obecnie dostępne do manualnych skrzyń biegów mark Audi, Seat, Skoda, VW. Jako ostatnie prezentujemy oleje FUCHS będące doskonałymi, a zarazem tańszymi zamiennikami olejów serwisowych. Firma FUCHS produkuje oleje dla koncernu VAG jako oleje fabryczne OEM i serwisowe. W poradniku przy poszczególnych typach skrzyń biegów prezentujemy oleje dla danego typu.

Jeśli nie wiesz jaki wlać olej do swojej skrzyni napisz do nas. Na pewno Ci pomożemy. 


Olej G 060 726 A2

Olej G060726A2

Najczęściej stosowany olej przekładniowy w skrzyniach biegów Seat. Spełnia normę VW TL726.

Olej ten został wprowadzony do oferty Seata w miejsce oleju o symbolu G 052 726 A2. Olej ten miał charakterystyczny kolor czerwony. Olej G 060 726 A2 na kolor słomkowy.

W ofercie posiadamy tańszy,100% zamiennik tego oleju - Fuchs Sintofluid 75W

 

Olej G 070 726 A2

Olej G070726A2

Olej przekładniowy o tej samej bazie co olej G060726A2. Posiada inny pakiet dodatków i jest stosowany w tych samych typach skrzyń co wspomniany olej lecz w skrzyniach o innych symbolach.

Olej posiada kolor słomkowy. Spełnia normę VW TL726

W ofercie posiadamy tańszy, 100% zamiennik tego oleju - Fuchs Sintofluid 75W

 

Olej G 052 512 A2

Olej G052512A2

Olej przekłądniowy który pojawił sie w ofercie olejów koncernu VAG jako alternatywa dla oleju G060726A2 w wytypowanych skrzyniach biegów w których w czasie eksploatacji wystepuje głosniejsza praca skrzyni biegów. Mimo własciwości wyciszających nie należy traktować tego oleju jako antidotum na głośniejszą prace skrzyni innych niż zalecane.

Olej posiada kolor słomkowy. Spełnia normę VW TL52512.

W ofercie posiadamy tańszy, 100% zamiennik tego oleju - Fuchs Sintofluid 75W

 

Olej G 052 171 A2

Olej G052171A2

Olej przekładniowy mający zastosowanie w większości 6 biegowych skrzyń biegów w silnikach montowanych poprzecznie, napędzających przednie koła. Formulacja tego oleju pozwala na sprawną pracę synchronizatorów w skrzyniach 6 biegowych i pozwala uniknąć problemów z właczaniem biegów w niskich temperaturach otoczenia.

Olej ma kolor słomkowy. Spełnia normę VW TL52171

W ofercie posiadamy znacznie tańszy, 100% zamiennik tego oleju - Fuchs Sintofluid 75W

 

Olej G 052 911 A2

Olej G052911A2

Olej przekładniowy sformułowany dla skrzyń biegów zarówno 5 jak i 6 biegowych, współpracujacych z silnikami montowanymi wzdłuznie, napedzających przednie koła i w skrzyniach 4x4.

Olej posiada kolor słomkowy. Spełnia normę VW TL50150.

W ofercie posiadamy znacznie tańszy, 100% zamiennik tego oleju - Fuchs Sintofluid 75W80

 

Olej Fuchs Titan Sintofluid 75W

Olej Fuchs Sintofluid 75W

Syntetyczny, nowoczesny olej przekładniowy przewyższający wymagania stawiane serwisowym olejom przekładniowym:

  • G060726A2
  • G070726A2
  • G052512A2
  • G052171A2
Posiada bogaty pakiet dodatków i bazę olejową opartą na estrach. Umożliwia to doskonałą pracę skrzyń biegów, w których wymagane są powyższe oleje.
  

Olej Fuchs Sintofluid 75W80

Olej Fuchs Sintofluid 75W80 Nowoczesny olej przekładniowy oparty na syntetycznej, estrowej bazie olejowej. Posiada doskonałe parametry i idealny pakiet dodatków umożliwiajacy pracę oleju w najcięższych warunkach. Przewyższa swoimi parametrami olej serwisowy G052911A2, w miejsce którego moze mieć zastosowanie.
 

  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ładuję...