www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów RENAULT typ JB1 Skrzynie biegów RENAULT - typ JB1

Skrzynie biegów RENAULT - typ JB1
KATEGORIE W SKLEPIE

Masz problem ze skrzynią RENAULT?

Pomożemy!

Zapytaj

Zadzwoń teraz


32 290 43 44

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JB1

Skrzynie biegów Renault typu JB1 są skrzyniami 5 biegowymi i napędzają przednie koła. Oznaczone są symbolem (kodem), który może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JB1, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. W nowszych modelach skrzyń biegów symbol znajduje się od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie. Symbol ten jest wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).

Żeby odczytać symbol na obudowie, najlepiej wykonać to spod samochodu (z kanału lub podnośnika). Symbol najczęściej jest zabrudzony, dlatego trzeba go przeczyścić, najlepiej szmatką z benzyną.

Numer na blaszce najwygodniej odczytać w komorze silnika. Skrzynia biegów umiejscowiona jest po prawej stronie silnika - jeśli staniemy przed samochodem.


SYMBOL SKRZYNI NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 2
Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW JB1 WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 2
Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 3 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JB1

W skrzyniach biegów JB1 rozłączanie silnika i skrzyni biegów odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Pomiędzy łapą sprzęgła a pedałem sprzęgła, rozciągnięta jest metalowa linka. Po naciśnięciu pedału sprzęgła zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.


Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JB1

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB1 wystepują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.

Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych silnika są niezamienne montażowo.

Misa olejowa silnika JB1 1 Misa olejowa silnika JB1 2
Misa olejowa silnika JB1 3 Misa olejowa silnika JB1 4

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JB1

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB1 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.


Łapa szeroka


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 1 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 2

Łapa wąska


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 3 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 4

MONTAŻ ROZRUSZNIKA PRZY SKRZYNIACH JB1

Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyniach biegów JB1 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).

Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienne montażowo.


Rozrusznik od strony chłodnicy w skrzyni biegów JB1 Rozrusznik od strony kabiny kierowcy w skrzyni biegów JB1

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JB1

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JB1 mogły występować wybieraki od dołu lub od góry skrzyni biegów.

Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.


Wybierak od góry
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 3 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JB1

Korek do zlewania oleju w skrzyni biegów JB1 znajduje sie od spodu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Do wlewania oleju służy korek umieszczony z boku skrzyni biegów na środkowej obudowie - jest dostępny od strony chłodnicy.

Korki olejowe w skrzyni JB1 1 Korki olejowe w skrzyni JB1 2

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JB1

Skrzynie biegów Renault typu JB1 są skrzyniami 5 biegowymi i napędzają przednie koła. Oznaczone są symbolem (kodem), który może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JB1, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. W nowszych modelach skrzyń biegów symbol znajduje się od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie. Symbol ten jest wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).

Żeby odczytać symbol na obudowie, najlepiej wykonać to spod samochodu (z kanału lub podnośnika). Symbol najczęściej jest zabrudzony, dlatego trzeba go przeczyścić, najlepiej szmatką z benzyną.

Numer na blaszce najwygodniej odczytać w komorze silnika. Skrzynia biegów umiejscowiona jest po prawej stronie silnika - jeśli staniemy przed samochodem.


SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 2Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 2 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 3
Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JB1

W skrzyniach biegów JB1 rozłączanie silnika i skrzyni biegów odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Pomiędzy łapą sprzęgła a pedałem sprzęgła, rozciągnięta jest metalowa linka. Po naciśnięciu pedału sprzęgła zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.

Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JB1

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB1 wystepują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.

Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 2 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych silnika są niezamienne montażowo.

Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 1 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JB1

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB1 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.

Łapa szeroka

Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 2
Łapa wąskaSkrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 2

MONTAŻ ROZRUSZNIKA PRZY SKRZYNIACH BIEGÓW JB1

Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyniach biegów JB1 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).

Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienne montażowo.

Rozrusznik od strony chłodnicy w skrzyni biegów JB1 Rozrusznik od strony kabiny kierowcy w skrzyni biegów JB1

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JB1

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JB1 mogły występować wybieraki od dołu lub od góry skrzyni biegów.

Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.

Wybierak od góry

Wybierak w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak w w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu

Wybierak w w skrzyni biegów JB1 3Wybierak w w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JB1

Korek do zlewania oleju w skrzyni biegów JB1 znajduje sie od spodu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Do wlewania oleju służy korek umieszczony z boku skrzyni biegów na środkowej obudowie - jest dostępny od strony chłodnicy.

Skrzynia biegów JB1 korki olejowe 1 Skrzynia biegów JB1 korki olejowe 2
Oleje FUCHS SINTOFLUID 75W80 zapytaj o olej

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?

Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.