www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów RENAULT typ PF1 Skrzynie biegów RENAULT - typ PF1

RENAULT - typ PF1
PORADNIKI RENAULT
KATEGORIE W SKLEPIE


SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW PF1

Symbol (kod) skrzyni biegów Renault typu PF1 znajduje się z boku skrzyni biegów na tylnej obudowie od strony chłodnicy. Symbol z numerem wygląda jak wydrukowany na drukarce igłowej. Dostęp do odczytu symbolu z numerem jest od dołu samochodu. Przed odczytem najlepiej przeczyścić pole numerowe.

Skrzynie biegów Renault PF1 produkowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Różnią sie miejscem, w którym montowana jest głowica rozrusznika. Nie ma możliwości zamiany montażowej skrzyń PF1 z różnymi obudowami. Przed zakupem należy zwrócić uwagę zarówno na przednią obudowę jak i na przełożenie skrzyni biegów - trzy ostatnie znaki w symbolu skrzyni biegów.

Typ1

Symbol skrzyni biegów PF 1 Symbol skrzyni biegów PF1 2
Symbol skrzyni biegów PF1 3 Symbol skrzyni biegów PF1 4

Typ2


Symbol skrzyni biegów PF1 5 Symbol skrzyni biegów PF1 6
Symbol skrzyni biegów PF1 7 Symbol skrzyni biegów PF1 8

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyniach biegów Renault o oznaczeniu PF1 stosuje się hydrauliczny system wysprzęglania - rozłączania skrzyni biegów i silnika.

W skrzyniach PF1 mają zastosowanie trzy rodzaje wysprzęglania hydraulicznego:z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła i z wysprzęglikiem, który umieszczony jest na zewnątrz obudowy.

W pierwszym przypadku wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła.

Gdy wysprzęglik jest na zewnątrz obydowy, pod wpływem ciśnienia w układzie porusza łożyskiem wyciskowym na zasadzie dźwigni.

W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła.



Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na wałku sprzęgłowym
Wysorzęglanie w skrzyni biegów PF1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 2

Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na zewnątrz obudowy skrzyni biegów
Wysorzęglanie w skrzyni biegów PF1 3 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 4

Wysprzęglanie mechaniczne "na linkę"
Wysorzęglanie w skrzyni biegów PF1 5 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 6

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW PF1

W samochodach Renault, w których zastosowano skrzynie biegów typu PF1, do pomiaru prędkości stosuje się dwa sposoby odczytu tej wartości.

Prędkość może być odczytywana bezpośrednio ze skrzyni biegów. W takim przypadku w skrzyni biegów zamontowany jest mechanizm prędkościomierza. Na zewnątrz wyprowadzony jest elektroniczny czujnik prędkości, który w sposób elektryczny przekazuje informacje do licznika na desce rozdzielczej.

Drugi sposób pomiaru prędkości to odczytywanie tego parametru z czujnika, który znajduje się w układzie ABS. W tym przypadku miejsce, w którym w skrzyni biegów powinien być zamontowany prędkościomierz jest zaślepione.

Montażowa zamiana takich skrzyń jest wykonalna wyłącznie, gdy w systemie z odczytem prędkości z ABS zamontujemy skrzynię z czujnikiem prędkości. W tym przypadku czujnik na skrzyni nie będzie podłączony. Odwrotna zamiana uniemożliwia pracę licznika w samochodzie.



Odczyt prędkości ze skrzyni biegów
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 2

Odczyt prędkości z układu ABS
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów ABS PF1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów ABS PF1 2

ROZRUSZNIK NA SKRZYNI BIEGÓW PF1

Przy zakupie skrzyni biegów Renault o kodzie PF1 bardzo istotny jest dobór skrzyni biegów o odpowiednim obrysie czoła przedniej obudowy. Ponieważ skrzynie PF1 montowane są do silników o różnej konstrukcji, dlatego czoło skrzyni biegów musi być dostosowane do odpowiedniego silnika.

Na zdjęciach poniżej widać iż najprościej można rozróżnić obrys czoła przedniej obudowy po miejscu gdzie montowany jest rozrusznik - zaznaczone kółkiem. W to miejsce "wchodzi" głowica rozrusznika z zębatką, która porusza koło zamachowe przy włączaniu silnika.

Nie ma możliwości zamiany obu skrzyń biegów, ponieważ nie da się dokręcić skrzyni biegów do silnika z nieodpowiednim obrysem czołowym.

Rozrusznik w skrzynie biegów PF1 1 Rozrusznik w skrzyni biegów PF1 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyni biegów PF1 korek do zlewania oleju znajduje się pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowy. Wlewanie oleju umożliwia korek, który umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy. Korek ten jest wkręcony od tyłu skrzyni biegów w kierunku silnika.

Korki olejowe w skrzyni PF1 1 Korki olejowe w skrzyni PF1 2

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW PF1

Symbol (kod) skrzyni biegów Renault typu PF1 znajduje się z boku skrzyni biegów na tylnej obudowie od strony chłodnicy. Symbol z numerem wygląda jak wydrukowany na drukarce igłowej. Dostęp do odczytu symbolu z numerem jest od dołu samochodu. Przed odczytem najlepiej przeczyścić pole numerowe.

Skrzynie biegów Renault PF1 produkowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Różnią sie miejscem, w którym montowana jest głowica rozrusznika. Nie ma możliwości zamiany montażowej skrzyń PF1 z różnymi obudowami. Przed zakupem należy zwrócić uwagę zarówno na przednią obudowę jak i na przełożenie skrzyni biegów - trzy ostatnie znaki w symbolu skrzyni biegów.

Typ1

Symbol skrzyni biegów PF1 1 Symbol skrzyni biegów PF1 2Symbol skrzyni biegów PF1 3 Symbol skrzyni biegów JPF1 4
Typ2

Symbol skrzyni biegów PF1 5 Symbol skrzyni biegów PF1 6Symbol skrzyni biegów PF1 7 Symbol skrzyni biegów PF1 8

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyniach biegów Renault o oznaczeniu PF1 stosuje się hydrauliczny system wysprzęglania - rozłączania skrzyni biegów i silnika.

W skrzyniach PF1 mają zastosowanie trzy rodzaje wysprzęglania hydraulicznego: z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła i z wysprzęglikiem, który umieszczony jest na zewnątrz obudowy.

W pierwszym przypadku wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła.

Gdy wysprzęglik jest na zewnątrz obydowy, pod wpływem ciśnienia w układzie porusza łożyskiem wyciskowym na zasadzie dźwigni.

W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła.

Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na wałku sprzęgłowym

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 2

Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na zewnątrz obudowy skrzyni biegów

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 3Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 4

Wysprzęglanie mechaniczne "na linkę"

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 3Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 4

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW PF1

W samochodach Renault, w których zastosowano skrzynie biegów typu PF1, do pomiaru prędkości stosuje się dwa sposoby odczytu tej wartości.

Prędkość może być odczytywana bezpośrednio ze skrzyni biegów. W takim przypadku w skrzyni biegów zamontowany jest mechanizm prędkościomierza. Na zewnątrz wyprowadzony jest elektroniczny czujnik prędkości, który w sposób elektryczny przekazuje informacje do licznika na desce rozdzielczej.

Drugi sposób pomiaru prędkości to odczytywanie tego parametru z czujnika, który znajduje się w układzie ABS. W tym przypadku miejsce, w którym w skrzyni biegów powinien być zamontowany prędkościomierz jest zaślepione.

Montażowa zamiana takich skrzyń jest wykonalna wyłącznie, gdy w systemie z odczytem prędkości z ABS zamontujemy skrzynię z czujnikiem prędkości. W tym przypadku czujnik na skrzyni nie będzie podłączony. Odwrotna zamiana uniemożliwia pracę licznika w samochodzie.

Odczyt prędkości ze skrzyni biegów

Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 2

Odczyt prędkości z układu ABS

Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości ABS 2 Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości ABS 2

ROZRUSZNIK NA SKRZYNU BIEGÓW PF1

Przy zakupie skrzyni biegów Renault o kodzie PF1 bardzo istotny jest dobór skrzyni biegów o odpowiednim obrysie czoła przedniej obudowy. Ponieważ skrzynie PF1 montowane są do silników o różnej konstrukcji, dlatego czoło skrzyni biegów musi być dostosowane do odpowiedniego silnika.

Na zdjęciach poniżej widać iż najprościej można rozróżnić obrys czoła przedniej obudowy po miejscu gdzie montowany jest rozrusznik - zaznaczone kółkiem. W to miejsce "wchodzi" głowica rozrusznika z zębatką, która porusza koło zamachowe przy włączaniu silnika.

Nie ma możliwości zamiany obu skrzyń biegów, ponieważ nie da się dokręcić skrzyni biegów do silnika z nieodpowiednim obrysem czołowym.

Skrzynia biegów PF1 rozrusznik 1 Skrzynia biegów PF1 rozrusznik 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyni biegów PF1 korek do zlewania oleju znajduje się pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowy. Wlewanie oleju umożliwia korek, który umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy. Korek ten jest wkręcony od tyłu skrzyni biegów w kierunku silnika.

Skrzynia biegów PF1 korki olejowe 1 Skrzynia biegów PF1 korki olejowe 2

Szukasz skrzyni biegów do swojego auta lub jej naprawy?

Skontaktuj się koniecznie z nami

Przedstawimy Ci najlepszą ofertę z pisemną gwarancją. Zdaj się na nasze doświadczenie i wiedzę. Na skrzyniach biegów i ich naprawach znamy się najlepiej.

LUB NAPISZ

Skorzystaj z formularza

Adres
BCS - SKRZYNIE BIEGÓW
ul. Mikołajczyka 63A
41-200 Sosnowiec

32 290 43 44

601 500 888

DOJAZD DO NAS