www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów OPEL typ F17 Skrzynie biegów OPEL - typ F17

Skrzynie biegów OPEL - typ F17
PORADNIKI OPEL
KATEGORIE W SKLEPIE

Skrzynie biegów Opel typu F17 są skrzyniami 5 biegowymi napędzającymi przednie koła samochodu.


SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW F17

Pod pokrywą piątego biegu umieszczono wygrawerowany pełny symbol skrzyni biegów wraz z jej numerem. Po typie F17 podane jest jej przełożenie (na zdjęciu W374). W starszych wersjach tych skrzyń biegów oznaczenie typu F17 znajdowało się na górze obudowy w okolicy wybieraka biegów.

Symbol skrzyni biegów f17 1 Symbol skrzyni biegów f17 2
Symbol skrzyni biegów f17  3 Symbol skrzyni biegów f17 4

Budowa numeru skrzyni biegów OPEL - F17

Typ1


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Dzień produkcji

3 - Numer zmiany

4 - Typ skrzyni

5 - Przełożenie skrzyni

Typ2


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Rok produkcji

3 - Numer seryjny

4 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)

5 - Przełożenie skrzyni biegów

Typ3


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Typ skrzyni

3 - Rok produkcji

4 - Numer seryjny

5 - Kod literowy skrzyni biegów

MONTAŻ ROZRUSZNIKA DO SKRZYNI BIEGÓW F17

W skrzyniach biegów o znaczeniu F17 możemy rozróżnić dwa typy przedniej obudowy. Jak widać poniżej, mimo identycznego symbolu mamy do czynienia z dwoma różnymi obrysami czoła skrzyni biegów. Zamiana montażowa pomiędzy tymi typami skrzyń jest niewykonalna.

Typ 1 Typ 2
Wysprzęglanie w skrzyni biegów F17 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów F17 2

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW F17

W skrzyniach biegów F17 zastosowano dwa rodzaje wysprzęglania: wysprzęglanie mechaniczne tzw. "na linkę" i wysprzęglanie z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła.


Typ1

W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie łąpą sprzęgła, która napędzana jest pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Ruch łapy sprzęgła powoduje przesuwanie się łożyska wyciskowego po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i tym samym powoduje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.

Wysprzęglanie w skrzyni biegów F13 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów F13 2

Typ2

W tym przypadku wysprzęglik porusza się po wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła rozłącza skrzynię biegów i silnik.

Wysprzęglanie w skrzyni biegów F13 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów F13 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW F17

W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F17 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby. W pierwszym przypadku predkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione. W innym wypadku czujnik odczytu prędkości znajduje sie w skrzyni biegów. Czujnik to impulsator elektroniczny, który odczyt prędkości przesyła w sposób elektryczny do licznika na kokpicie


Odczyt prędkości w skrzyniach biegów F13 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów F13 2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów F13 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów F13 4

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW F17

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F17 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni. W nowszych skrzyniach typu F17 z wysprzęglaniem hydraulicznym w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni.


Łapy mocujące w skrzyniach biegów F17 1 Łapy mocujące w skrzyniach biegów F17 2
Łapy mocujące w skrzyniach biegów F17 3 Łapy mocującew skrzyniach biegów F17 4

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW F17

Wybierak biegów jest urządzeniem przekazującym ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można włączać i wyłączać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek.

Wybierak biegów w skrzyni F17 1 Wybierak biegów w skrzyni F17 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW F17

Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napędzająca koło od strony kierowcy. W celu zlania oleju ze skrzyni F17 należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego. Przy montażu pokrywy mechanizmu różnicowego trzeba ją uszczelnić za pomocą uszczelki lub masy uszczelniającej.

Korki olejowe w skrzyni F17 1 Korki olejowe w skrzyni F17 2
Skrzynie biegów Opel typu F17 są skrzyniami 5 biegowymi napędzającymi przednie koła samochodu.

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW F17

Pod pokrywą piątego biegu umieszczono wygrawerowany pełny symbol skrzyni biegów wraz z jej numerem. Po typie F17 podane jest jej przełożenie (na zdjęciu W374). W starszych wersjach tych skrzyń biegów oznaczenie typu F17 znajdowało się na górze obudowy w okolicy wybieraka biegów.

Symbol skrzyni biegów F17 1 Symbol skrzyni biegów F17 2Symbol skrzyni biegów F17 3 Symbol skrzyni biegów F17 4

Budowa numeru skrzyni biegów OPEL - F17

Typ1


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Dzień produkcji

3 - Numer zmiany

4 - Typ skrzyni

5 - Przełożenie skrzyni

Typ2


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Rok produkcji

3 - Numer seryjny

4 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)

5 - Przełożenie skrzyni biegów

Typ3


Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Typ skrzyni

3 - Rok produkcji

4 - Numer seryjny

5 - Kod literowy skrzyni biegów


MONTAŻ ROZRUSZNIKA DO SKRZYNI BIEGÓW F17

W skrzyniach biegów o znaczeniu F17 możemy rozróżnić dwa typy przedniej obudowy. Jak widać poniżej, mimo identycznego symbolu mamy do czynienia z dwoma różnymi obrysami czoła skrzyni biegów. Zamiana montażowa pomiędzy tymi typami skrzyń jest niewykonalna.


Typ1

Skrzynia biegów F17 rozrusznik 1

Typ2

Skrzynia biegów F17 rozrusznik 2

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW F17

W skrzyniach biegów F17 zastosowano dwa rodzaje wysprzęglania: wysprzęglanie mechaniczne tzw. "na linkę" i wysprzęglanie z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła.


Typ1

W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie łąpą sprzęgła, która napędzana jest pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Ruch łapy sprzęgła powoduje przesuwanie się łożyska wyciskowego po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i tym samym powoduje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.

Skrzynia biegów F12 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów F13 wysprzęganie 2

Typ2

W tym przypadku wysprzęglik porusza się po wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła rozłącza skrzynię biegów i silnik.

Skrzynia biegów F17 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów F17 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW F17

W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F17 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby. W pierwszym przypadku predkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione. W innym wypadku czujnik odczytu prędkości znajduje sie w skrzyni biegów. Czujnik to impulsator elektroniczny, który odczyt prędkości przesyła w sposób elektryczny do licznika na kokpicie.Skrzynia biegów F17 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów F17 odczyt prędkości 2Skrzynia biegów F17 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów F17 odczyt prędkości 4

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW F17

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F17 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni. W nowszych skrzyniach typu F17 z wysprzęglaniem hydraulicznym w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni.

Skrzynia biegów F17 łapy mocujące 1 Skrzynia biegów F17 łapy mocujące 2Skrzynia biegów F17 łapy mocujące 3 Skrzynia biegów F17 łapy mocujące 4

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW F17

Wybierak biegów jest urządzeniem przekazującym ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można włączać i wyłączać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek.

Skrzynia biegów F17 wybierak biegów 1 Skrzynia biegów F17 wybierak biegów 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW F13

Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napędzająca koło od strony kierowcy. W celu zlania oleju ze skrzyni F17 należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego. Przy montażu pokrywy mechanizmu różnicowego trzeba ją uszczelnić za pomocą uszczelki lub masy uszczelniającej.

Skrzynia biegów F17 korki olejowe 1 Skrzynia biegów F17 korki olejowe 2

Szukasz manualnej skrzyni biegów do swojego auta lub jej naprawy?

Skontaktuj się koniecznie z nami

Przedstawimy Ci najlepszą ofertę z pisemną gwarancją. Zdaj się na nasze doświadczenie i wiedzę. Na skrzyniach biegów i ich naprawach znamy się najlepiej.

LUB NAPISZ

Skorzystaj z formularza

Adres
BCS - SKRZYNIE BIEGÓW
ul. Mikołajczyka 63A
41-200 Sosnowiec

32 290 43 44

601 500 888

DOJAZD DO NAS