Koszyk jest pusty

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
5 biegowe manualne skrzynie biegów Seat typu 0A4 są podobnymi konstrukcjami w stosunku do 6 biegowych skrzyń biegów SEAT typu 02S. Różnica polega na krótszej tylnej obudowie skrzni biegów i oczywiście braku biegu szóstego.
Skrzynie biegów Seat typu 0A4 to manualne przekładnie napędzające przednie koła samochodu. Rozrusznik w tej konstrukcji montowany jest od strony chłodnicy na skrzyni biegów (głowiczka rozrusznika skierowana jest w kierunku silnika). Skrzynie typu 0A4 są konstrukcjami zamkniętymi, do których półosie montowane są za pośrednictwem zabieraków osadzonych w mechanizmie różnicowym. Taka budowa skrzyni biegów umożliwia demontaż półosi lub skrzyni biegów bez konieczności zlewania oleju.
Typ skrzyni biegów 0A4 oznaczony jest w postaci wypukłego nadlewu w miejscu wskazanym na poniższych zdjęciach - obok zabieraka półosi napędzającej koło od strony kierowcy.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W skrzyniach biegów Seat typu 0A4 symbol naniesiony jest elektroiskrowo (wygrawerowany) w miejscu wskazanym na zdjęciach. Odczyt symbolu skrzyni biegów bezpośrednio w komorze silnika jest częściowo utrudniony przez system napędu wybieraka, ale po uprzednim wyczyszczeniu pola numerowego można go odczytać. Przy odczycie przydaje sie latarka lub lampa.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) polega na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów za pośrednicwem sprzęgła.
W tym układzie pedał sprzęgła pracuje w obwodzie hydraulicznym pompy sprzęgła. W momencie naciśnięcia sprzęgła wzrasta ciśnienie w układzie hyrdaulicznym. W układzie pracuje również wysprzęglik hydrauliczny, który wysuwa bolec pod wpływem zwiększonego ciśnienia. Bolec porusza łapę sprzęgła, na której pracuje łożysko wyciskowe. Łapa przesuwa po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk. W tym momencie następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
![]() |
![]() |
W samochodach Seat ze skrzyniami biegów typu 0A4 odczyt prędkości nie jest pobierany ze skrzyni biegów lecz z modułu ABS.
![]() |
![]() |
Na zdjęciach poniżej wskazano miejsca wlewania i zlewania oleju w skrzyniach biegów Seat typu 0A4. Dodatkowo na pierwszym zdjęciu wskazano również czujnik biegu wstecznego. Po jego demontażu można przez otwór, w którym jest zamontowany, wlać lub dolać olej. Można to wykorzystać w przypadku, gdy nie da się wlać do skrzyni wymaganej ilości oleju poprzez korek wlewowy.
![]() |
![]() |
Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów typu 0A4 poruszany jest za pomoca linek. Do gałki zmiany biegów w kabinie kierowcy podpięte są linki, które przy zmianie odpowiednich biegów poruszają wodzik, który włącza odpowiednie biegi w skrzyni biegów.
![]() |
![]() |
Olejem dedykowanym do skrzyni biegów 0A4 5 - biegowej jest olej przekładniowy o oznaczeniu serwisowym VW G070726A2. Doskonałym zamiennikiem oleju serwisowego jest olej FUCHS SINTOFLUID FE 75W. Olej ten spełnia w 100% wymagania stawiane olejowi serwisowemu.
5 biegowe manualne skrzynie biegów Seat typu 0A4 są bliźniaczymi konstrukcjami w stosunku do tego samego typu skrzyni biegów z 6 biegami. Różnica polega na krótszej tylnej obudowie skrzni biegów i oczywiście braku biegu szóstego.
Skrzynię 6 biegową typu 0A4 możesz zobaczyć - TU
Skrzynie biegów Seat typu 0A4 to manualne przekładnie napędzające przednie koła samochodu. Rozrusznik w tej konstrukcji montowany jest od strony chłodnicy na skrzyni biegów (głowiczka rozrusznika skierowana jest w kierunku silnika). Skrzynie typu 0A4 są konstrukcjami zamkniętymi, do których półosie montowane są za pośrednictwem zabieraków osadzonych w mechanizmie różnicowym. Taka budowa skrzyni biegów umożliwia demontaż półosi lub skrzyni biegów bez konieczności zlewania oleju.
Typ skrzyni biegów 0A4 oznaczony jest w postaci wypukłego nadlewu w miejscu wskazanym na poniższych zdjęciach - obok zabieraka półosi napędzającej koło od strony kierowcy.
Skrzynie biegów typu 0A4 występują w dwóch rodzajach:
skrzynia 5 biegowa i skrzynia 6 biegowa.
Zasadnicza różnica między tymi skrzyniami polega na ilości biegów, a to wpływa na konstrukcję tylnej obudowy. W skrzyni 5 biegowej tylna obudowa jest krótsza i zamknięta metalowym deklem (oryginalnie w kolorze czarnym). Skrzynia 6 biegowa ma dłuższą tylną obudowę, zamkniętą deklem aluminiowym. Pozostałe elementy konstrukcji min. przednia i środkowa obudowa, elementy mocujące wybierak itp. są takie same w obu typach skrzyń.
Skrzynia 5 biegowaW skrzyniach biegów Seat typu 0A4 symbol naniesiony jest elektroiskrowo (wygrawerowany) w miejscu wskazanym na zdjęciach. Odczyt symbolu skrzyni biegów bezpośrednio w komorze silnika jest częściowo utrudniony przez system napędu wybieraka, ale po uprzednim wyczyszczeniu pola numerowego można go odczytać. Przy odczycie przydaje sie latarka lub lampa.
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) polega na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów za pośrednicwem sprzęgła.
W tym układzie pedał sprzęgła pracuje w obwodzie hydraulicznym pompy sprzęgła. W momencie naciśnięcia sprzęgła wzrasta ciśnienie w układzie hyrdaulicznym. W układzie pracuje również wysprzęglik hydrauliczny, który wysuwa bolec pod wpływem zwiększonego ciśnienia. Bolec porusza łapę sprzęgła, na której pracuje łożysko wyciskowe. Łapa przesuwa po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk. W tym momencie następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
W samochodach Seat ze skrzyniami biegów typu 0A4 odczyt prędkości nie jest pobierany ze skrzyni biegów lecz z modułu ABS.
Na zdjęciach poniżej wskazano miejsca wlewania i zlewania oleju w skrzyniach biegów Seat typu 0A4. Dodatkowo na pierwszym zdjęciu wskazano również czujnik biegu wstecznego. Po jego demontażu można przez otwór, w którym jest zamontowany, wlać lub dolać olej. Można to wykorzystać w przypadku, gdy nie da się wlać do skrzyni wymaganej ilości oleju poprzez korek wlewowy.
Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów typu 0A4 poruszany jest za pomoca linek. Do gałki zmiany biegów w kabinie kierowcy podpięte są linki, które przy zmianie odpowiednich biegów poruszają wodzik, który włącza odpowiednie biegi w skrzyni biegów.
Olejem dedykowanym do skrzyni biegów 0A4 5 - biegowej jest olej przekładniowy o oznaczeniu serwisowym VW G070726A2. Doskonałym zamiennikiem oleju serwisowego jest olej FUCHS SINTOFLUID FE 75W. Olej ten spełnia w 100% wymagania stawiane olejowi serwisowemu.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2021 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję