Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Seat typu 0A4 to manualne przekładnie napędzające przednie koła samochodu. Rozrusznik w tej konstrukcji montowany jest od strony chłodnicy na skrzyni biegów (głowiczka rozrusznika skierowana jest w kierunku silnika). Skrzynie typu 0A4 są konstrukcjami zamkniętymi, do których półosie montowane są za pośrednictwem zabieraków, osadzonych w mechanizmie różnicowym. Taka budowa skrzyni biegów umożliwia demontaż półosi lub skrzyni biegów, bez konieczności zlewania oleju.
Typ skrzyni biegów Seat 0A4 oznaczony jest w postaci wypukłego nadlewu w miejscu wskazanym na poniższych zdjęciach - obok zabieraka półosi, napędzającej koło od strony kierowcy.
W skrzyniach biegów Seat typu 0A4 symbol naniesiony jest elektroiskrowo (wygrawerowany) w miejscu wskazanym na zdjęciach. Odczyt symbolu skrzyni biegów bezpośrednio w komorze silnika jest częściowo utrudniony przez system napędu wybieraka, ale po uprzednim wyczyszczeniu pola numerowego, można go odczytać. Przy odczycie przydaje się latarka lub lampa.
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) polega na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów za pośrednictwem sprzęgła.
W tym układzie pedał sprzęgła pracuje w obwodzie hydraulicznym pompy sprzęgła. W momencie naciśnięcia pedału sprzęgła, wzrasta ciśnienie w układzie hydraulicznym. W układzie pracuje wysprzęlik hydrauliczny, który wysuwa bolec pod wpływem zwiększonego ciśnienia. Bolec porusza łapę sprzęgła, na której pracuje łożysko wyciskowe. Łapa przesuwa łożysko oporowe po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i w tym momencie następuje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.
W samochodach Seat ze skrzyniami biegów typu 0A4 odczyt prędkości nie jest pobierany ze skrzyni biegów, lecz z modułu ABS.
System START-STOP to układ elektroniczny, który automatycznie wyłącza i włącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się. Ideą stosowania tego systemu jest ograniczenie poziomu emisji CO2.
Skrzynie biegów 0A4 są produkowane w wersji z czujnikiem i bez czujnika START-STOP.
Czujnik systemu START-STOP w skrzyni biegów Seat 0A4 znajduje się w okolicy wybieraka biegów i sprawdza w jakiej pozycji znajduje się lewarek zmiany biegów.
System START-STOP zadziała, gdy spełnione są następujące warunki:
- samochód musi się zatrzymać,
- drążek zmiany biegów musi znajdować się w pozycji neutralnej,
- kierowca musi zdjąć nogę z pedału sprzęgła.
Na zdjęciach poniżej wskazano miejsca wlewania i zlewania oleju w skrzyniach biegów Seat typu 0A4. Dodatkowo na pierwszym zdjęciu wskazano również czujnik biegu wstecznego. Po jego demontażu można przez otwór, w którym jest zamontowany, wlać lub dolać olej. Można to wykorzystać w przypadku, gdy nie da się wlać do skrzyni wymaganej ilości oleju poprzez korek wlewowy.
Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów Seat typu 0A4 poruszany jest za pomoca linek. Do gałki zmiany biegów w kabinie kierowcy podpięte są linki, które przy zmianie odpowiednich biegów poruszają wodzik, który włącza odpowiednie biegi w skrzyni biegów.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję