Koszyk jest pusty
                                                    
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów OPEL - typ F23
Skrzynie biegów Opel typu F23 to manualne przekładnie 5 biegowe, montowane w silnikach poprzecznych i napędzające przednie koła. Konstrukcja oparta jest na trzech wałkach z synchronizowanymi biegami. Przekładnia posiada kompaktową obudowę. Konstrukcja skrzyni F23 przystosowana jest do przenoszenia momentów dochodzących do 230 Nm.
Oznaczenie typu konstrukcji F23 znajduje się na górnej obudowie w postaci wypukłego nadlewu.
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Typ1

Legenda:
1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów: A - Aspen; B - Bochum
2 - Długość przełożeń: 01 - długie; 02 - krótkie
3 - Rok produkcji
4 - Numer seryjny
5 - Kod literowy skrzyni biegow (alfakod)
W skrzyniach biegów F23 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
W skrzyniach biegów typu F23 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgłą rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
![]()  | 
![]()  | 
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F23 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
![]()  | 
![]()  | 
W innym wypadku czujnik odczytu prędkości znajduje sie w skrzyni biegów. Czujnik to impulsator elektroniczny, który odczyt prędkości przesyła w sposób elektryczny do licznika na kokpicie.
![]()  | 
![]()  | 
W zależności od modelu skrzyni biegów typu F23, rozrusznik montowany jest od strony chłodnicy lub od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy. Rozrusznik montowany jest na silniku z głowiczką schowaną w obudowie skrzyni.
![]()  | 
![]()  | 
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F23 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni.
![]()  | 
![]()  | 
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni biegów F23 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
![]()  | 
![]()  | 
W skrzyni biegów typu F23 korek do wlewania oleju znajduje się na górze skrzyni biegów. Korek do wylewania oleju umieszczony jest pod zabierakiem półosi napędzajacej koło od strony kierowcy.
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
 
 
Typ1
Legenda:
1 - MIejsce produkcji skrzyni biegów: A- Aspen; B - Bochum
2 - Długość przełożeń: 01 - długie; 02 - krótkie
3 - Rok produkcji
4 - Numer seryjny
5 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)
W skrzyniach biegów F23 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
 


W skrzyniach biegów typu F23 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgłą rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
 
 W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F23 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
 


W zależności od modelu skrzyni biegów typu F23, rozrusznik montowany jest od strony chłodnicy lub od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy. Rozrusznik montowany jest na silniku z głowiczką schowaną w obudowie skrzyni.
 
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F23 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni.
 
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni biegów F23 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
 
 


Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2025 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję
    



















