W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies/Polityce Prywatności

logo

INFORMACJE O SKRZYNIACH BIEGÓW OPEL - F17

zadzwoń 322904344

   

czytaj

 

Skrzynie biegów OPEL - typ F17

Skrzynie biegów Opel typu F17 są skrzyniami 5 biegowymi napedzającymi przednie koła samochodu.   Pod pokrywą piątego biegu umieszczono wygrawerowany pełny symbol skrzyni biegów wraz z jej numerem. Po typie F17 podane jest jej przełożenie (na zdjęciu W374). W starszych wersjach tych skrzyń biegów oznaczenie typu F17 znajdowało się nagórze obudowy w okolicy wybieraka biegów.

Skrzynia biegów Opel typ F17 Skrzynia do Opla typ F17 widok z boku
   
Skrzynia Opel miejsce z symbolem F17 Alfakod skrzyni Opel F17
 

Budowa numeru w skrzyni biegów Opel - typ F17

Typ 1
Symbol skrzyni F17

Legenda:

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Dzień produkcji

3 - Numer zmiany

4 - Typ skrzyni

5 - Przełożenie skrzyni

Typ 2  
Symbol skrzyni F17

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Rok produkcji

3 - Numer seryjny

4 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)

5 - Przełożenie skrzyni biegów

Typ 3  
Symbol skrzyni F17

 

1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów (A - Aspen; B - Bochum)

2 - Typ skrzyni

3 - Rok produkcji

4 - Numer seryjny

5 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)

 


Jeśli nie znalazłeś interesujących Cię informacji o skrzyni biegów OPEL napisz do nas -

Montaż rozrusznika do skrzyni biegów - typ F17

W skrzyniach biegów o znaczeniu F17 możemy rozróżnić dwa typy przedniej obudowy. Jak widać poniżej, mimo identycznego symbolu mamy do czynienia z dwoma róznymi obrysami czoła skrzyni biegów. Zamiana montażowa pomiędzy tymi typami skrzyń jest niewykonalna.

Typ 1 Typ 2

Obrys skrszyni F17

Obrys skrzyni biegów F17 
 

Wysprzęganie w skrzyni biegów - typ F17

W skrzyniach biegów F17 zastosowano dwa rodzaje wysprzęgania: wysprzęganie mechaniczne tzw. "na linkę" i wysprzęglanie z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła.

Typ 1

W układzie wysprzęgania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie łąpą sprzęgła, która napedzana jest pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Ruch łapy sprzęgła powoduje przesuwanie się łożyska wyciskowego po wałku sprzęgłowym. Łozysko naciska na docisk sprzęgła i tym samym powoduje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.

Skrzynia biegów Opel F17 wysprzęganie na linkę

Skrzynia biegów Opel F17 wysprzęganie na linkę 

Typ 2 

W tym przypadku wysprzęgnik porusza się po wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęgnik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła rozłącza skrzynię biegów i silnik.

Skrzynia biegów Opel F17 wysprzęgnik hydrauliczny Skrzynia biegów Opel F17 wysprzęgnik hydrauliczn
 
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów Opel typ F17

W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F17 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby. W pierwszym przypadku predkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione. W innym wypadku czujnik odczytu prędkości znajduje sie w skrzyni biegów. Czujnik to impulsator elektroniczny który odczyt prędkości przesyła w sposób elektryczny do licznika na kokpicie.

Zaślepione miejsce czujnika prędkości Opel F17

Zaślepione miejsce czujnika prędkości Opel F17

   
Elektroniczny czujnik prędkości w skrzyni Opel Typ F17 Elektroniczny czujnik prędkości w skrzyni Opel Typ F17
   
Łapy mocujące w skrzyniach biegów Opel typ F17

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F17 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni. W nowszych skrzyniach typu F17 z wysprzęglaniem hydraulicznym w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni. 

     
   
Wybierak biegów w skrzyni biegów F17

Wybierak biegów jest urządzeniem przekazującym ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzieki niemu można włączać i wyłaczać biegi. Ruch przekazywany jest dzieki zespołowi linek.

Wybierak biegów w skrzyni F17

Wybierak biegów w skrzyni F17 

  

Korki olejowe w skrzyni biegów F17

Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napedzająca koło od strony kierowcy. W celu zlania oleju ze skrzyni F17 należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego. Przy montażu pokrywy mechanizmu różnicowego trzeba ją uszczelnić za pomocą uszczelki lub masy uszczelniającej.

Korek wlewowy w skrzyni Opel F17

Korek spustowy w skrzyni F17

 
  
  


OLEJE DO SKRZYŃ BIEGÓW OPEL

Odpowiedni olej przekładniowy w Twojej skrzyni biegów stanowi o ponad 70% jej żywotności. Nie bagatelizuj tego płynu i wybierz najlepszy. Nie daj się też nabrać na to, że w skrzyni biegów nie wymienia się oleju !

oleje do skrzyń biegów audi

  


POTRZEBUJESZ WIĘCEJ INFORMACJI ?


Skorzystaj z naszej wiedzy dotyczącej manualnych skrzyń biegów OPEL - napisz do nas i zapytaj. Może znamy rozwiazanie problemu związanego z Twoją skrzynią biegów. 

zapytaj o skrzynię

belka

   

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ładuję...